Görüşme Notları: Öcalan: Silahlar Kürt kimliğinin teminatıdır
Gönderen: lawikemetini Tarih: 02.04.2007, 20:13:50 (10725 kez okundu)   YAZDIR Yazdir     Yorum Ekle Yorum Ekle
(Not: Yorum sadece üyeler tarafından yazılabılınır. Yazılan yorumlar yönetim tarafından onaylanmak için beklemeye alınıyor.)
İSTANBUL - Bazı çevreler tarafından gündeme getirilen "Bin PKK'li silah bırakıp Irak'ta siyaset yapsın" çağrılarına tepki gösteren Öcalan, ‘’Benim mücadelem özgürlükçüdür ve kendi özgücüne dayanır. Biz kimsenin askeri olmayız. Silahlar Kürt kimliğinin geliştirilmesinin teminatıdır" dedi.

Kürt kimliğinin, Kürt kültürünün korunmasında ve gelişmesinde silahın bir teminat olduğunu vurgulayan Öcalan, Güney Kürdistan’da Barzani ile ilişkilerin geliştirilmesi gerektiğini ifade etti.

Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan'ın olağan görüşmesi, geçen hafta çarşamba günü hava muhalefeti gerekçesiyle gerçekleşemeyince, 'hava muhalefeti sona erdikten sonra' hafta sonu gerçekleşti.

Edinilen bilgiye göre, boğazındaki akıntının devam ettiğini kaydeden Öcalan, sağlığına ilişkin olarak şu bilgileri verdi: "Ağzımda metalik bir maddenin tadı var. Roma’da açıklanan raporda Stronsiyum ve Krom maddeleri yedi kat fazla çıkmıştı. Bu, bahsedilen stronsiyum ve kromun etkisi olabilir mi? Stronsiyum ve kromun kimyasal reaksiyonu tepkimesi olabilir mi? Stronsiyum ve kromun bende bu kadar fazla oluşunun nedeni nedir? Yediklerim içtiklerimden mi, adanın ikliminden mi bunun da tespit edilmesi lazım. Bu maddelerin, sağlık üzerinde ne gibi sonuçları olabilir mi? Herhalde uzun vadede çeşitli hastalıklara neden oluyor."

BAĞIMSIZ HEYET GELMELİ

Öcalan, krom ve strosyuma bağlı olarak gerçekleşen zehirlenme olgusunu şu sözlerle değerlendirdi: "Buraya bağımsız bir sağlık heyetinin gelmesi iyi olur. Bu devleti de töhmet altında kalmaktan kurtarır. Burada bana karşı devletin bir yöneliminin olduğuna ihtimal vermiyorum, ama daha önce de söyledim devlet içerisinde bir kliğin yönelmesi olabilir. Bana yönelmek isteyenler var. Bağımsız bir heyetin adaya gelerek sadece toksid ile ilgili değil, kanserojen hastalıklar da dahil olmak üzere kapsamlı bir check-up yapması gerekir. Bu tarzda bir kontrol iyi olur. Bu devleti de töhmet altından kurtarır."

BAŞKASININ ASKERİ OLMAYIZ

Bazı Kürt çevreleri tarafından gündeme getirilen "Bin PKK'li silah bırakıp Irak'ta siyaset yapsın" çağrılarına tepki gösteren Öcalan, "Bazı Kürt çevreleri “bahara doğru PKK’ye bir çağrı yapabiliriz. Çağrıda bin kişinin silah bırakıp gelip Irak’ta siyaset yapmasını isteyebiliriz” demişler. Ne demek şimdi bu! Kim kime çağrı yapıyor! Silahları bırak gel de ne demek? Ne demek gel Irak’ta siyaset yap! Zaten Irak’ta siyaset yürütülmüyor mu? Orada Kürtlerin demokratik bir partisi yok mu? Zaten daha önce yapmadılar mı bunu? Para var, rahat bir yaşam vaat edilerek başkasının askeri olmayı kendilerine yediriyorlar. Osman kişiliği ve Botan alçağı büyük tahribatlar yarattılar. Başkasının askeri oldular. Bin kişi götürdüler değil mi? Onların gitmesi hiç önemli değil, daha fazla hatta hepsi de gidebilirler. Bana çizgiye bağlı dürüst bir tek Kürt kızı veya Kürt erkeği de kalsa yeter. Hiç önemli değil, gitmek isteyen gidebilir. Benim için Özgürlük Mücadelesi önemli. Benim mücadelem özgürlükçü ve kendi özgücüne dayanmadır, kimsenin askeri olmamadır. Öyle bir para, dolar ve kadın ile satılacak bir mücadele değildir" şeklinde konuştu.

MÜCADELEM ÖZGÜRLÜK MÜCADELESİDİR

Öcalan sözlerini şöyle sürdürdü: "Size bir şehidimizi hatırlatayım. Şehit Beritan. YNK’liler bir kayalıkta uçurumun kenarında Beritan’ın etrafını çeviriyorlar, çembere alıyorlar. Teslim ol diyorlar, öyle teslim ol derken de seni Türkiye’ye teslim edeceğiz diye değil, gel kardeşiz sana işkence etmeyeceğiz, gel sadece aramızda kal diyorlar. Ama Beritan bunun gerçekten böyle olmadığını biliyor, özgürlüğüne düşkün, bu durumu kendi onuruna yedirmiyor ve kendini kayalıklardan aşağı fırlatıyor. Beritan sonsuz özgürlük ve Önderlik çizgisine sahipti. Benim için önemli olan Beritan çizgisinin savaşımıdır. Ben kimsenin askeri olamam, benim mücadelem özgürlük mücadelesidir. Bunların amacı PKK’yi Amerikan çizgisine getirmektir. Bunlar kan siyaseti güdüyorlar. Bu çok vahşi bir durumdur. PKK’yi açlıkla sınayacaklar. PKK’de iki tür açlık olduğunu düşünüyorlar; birisi fiziki karın açlığı, diğeri cinsel açlık. Dağda aç kalmış gerillalara biraz ekmek, biraz para ve kadın verecekler ve böylece onları kendi yanlarına çekecekler. Bu tarz yaklaşımlarla Kürtleri kendilerinin paralı askeri yapacaklar. Bunları zaten şu anda Bağdat’ta paralı asker olarak savaştırıyorlar. Bu tür politikalar tarihin görülmemiş, en büyük ihanetidir. Böyle şey olmaz. Öyle bir kaç gerillayı dağdan indirip Türkiye’ye teslim edilmesi karşılığında biraz para kazanacak, bir şeyler elde edeyim tarzı siyasetle kimse bir yere varamaz. Bunlar tehlikeli yaklaşımlardır ve tehlikeli sonuç doğurur."

BARZANİ İLE ÜÇ KEZ GÖRÜŞTÜM

Güney Kürdistan'daki oluşuma da değinen Öcalan, şöyle konuştu: "Kürdistan’da Talabani fazla etkili değil, asıl olan Barzani’dir. Barzani’nin olumsuz yönelimlerinin olacağını sanmıyorum. Yaklaşımları daha olumludur. Ben Sayın Barzani ile üç kez görüşmüştüm. Neçirvan ve önceleri İdris Barzani ile de görüşmüştüm. Barzani’nin kendisiyle en son 96’da görüştüm. O zaman kendisiyle beraber çizdiğimiz bir çerçeve vardı. Bu çerçeve temelinde ilişkilerimiz dostane temelde devam edebilir ve geliştirilebilir. Barzanilerin bağımsız devlet veya ulus-devlet kurmaları halinde buna karşı olmayacağız ancak kendilerinin de bizim demokratik ulus anlayışımıza karşı olmamaları gerekir."

TÜRKİYE'Yİ IRAKLILAŞTIRACAKLAR

Başbakan Erdoğan'ın Ürdün'de Irak Cumhurbaşkanı Celal Talabani ile görüşme gerçekleştirdiğini hatırlatan Öcalan, şu hususlara vurgu yaptı: "Erdoğan Ürdün’de Talabani ile görüşüyor. Bunların ciddi güçleri yok, devlet politikaları yok, öyle bireysel olarak birbirlerine karşılıklı sözler veriyor, bir şeyler söylüyorlar, “senin düşmanın benim de düşmanımdır” diyorlar. Bunların Nakşi tarikatı ile ilişkileri biliniyor, Nakşicilikle Kürt Sorununu çözmeye çalışıyorlar. Bu anlayış Cumhuriyetin mantığıyla da bağdaşmaz. Deniz Baykal Hükümete çok yükleniyor ama bu konuda biraz haklı. Öfkelenmemem gerekir ama sorunu bu şekilde çözmeye çalışınca öfkeleniyorum. Bunların Türkiye’deki Kürtlerini Zapsu temsil ediyor. Amerika bağlantıları da biliniyor, Fethullah Gülen de zaten Amerika’da. Bir de Abdülmelik Fırat var. Bunların yapmak istedikleri Türkiye’yi Afganistanlaştırmaktır, Iraklaştırmaktır. Bu politikalar çok tehlikelidir, Türkiye’nin de hayrına değildir."

ERDOĞAN ÇÖZÜMÜ ABD'DE ARIYOR

Erdoğan'ın Türkiye'yi Iraklılaştırma amaçlarını göremediğini ifade eden Öcalan, şu hususların altını çizdi: "Şimdi Sayın Erdoğan bunları görmüyor. Deniz Baykal için müflis tacir diyor ya, aslında kendisi de aşırı kâr etmek isteyen bir tacir görünümündedir. Müthiş kâr hırsı ile hareket eden bir tacirdir. Bir verip on almak istiyor. Mevcut konumda sorunları çözmekten ziyade zamana yayarak kendine avantaj sağlamak istiyor. Herhangi bir konuda net bir devlet politikaları yoktur. AKP müthiş kararsız bir partidir. Devlet politikasında en kötü şey kararsızlıktır, siyasi istikrarsızlıktır. Erdoğan Kürt sorununda kararı Irak’ta Talabani ile ABD’nin almasını bekliyor. Oysa Genelkurmayın kendisi de özeleştiri yaptı. Birçok yanlış politikalar izlediğini dile getirdi. Bu önemlidir. Bizim kendi aramızda çözüm imkânımız olmalıdır. Kürtler ve Türkler olarak bu sorunu kendimiz çözeriz, Batının güdümüyle değil. Daha önce belirtmiştim; Kürtlerin Türkiye ile ittifak etmesi Türkiye’ye büyük kazandıracaktır. Gerilla, öz savunma güçlerini devlete karşı güçler olarak algılamaya gerek yok. Bir çözüm gelişirse bu öz savunma güçleri, Türkiye’nin de güvenliğini sağlayabilir. Bunu Türkiye halkına da söyleyin, bunu böyle bilsinler. Herkesin meşru savunma hakkı vardır. Farklı kültürler olarak dil, etnik kültürler korunmalıdır. Herkesin kendi kültürünü kimliğini yaşatma ve yaşama hakkı vardır. Ama Sayın Erdoğan, Kürt sorununun çözümünü Kuzey Iraklı Kürt liderlerde ve ABD’de buluyor."

‘SİLAHLAR KÜRT KİMLİĞİNİ KORUMAK İÇİNDİR’

Bazı ABD'li yetkililerden DTP'ye yönelik yapılan "PKK silah bıraksın, sonra görüşelim" çağrılarını da değerlendiren Öcalan, şu değerlendirmede bulundu: "ABD’li yetkililer DTP’ye; “PKK şiddetini kınarsanız ve PKK’ye silah bırakma çağrısı yaparsanız görüşebiliriz” demişler. Ne demek silah bırakın! Ben halkın can güvenliğini koruculara mı bırakacağım! Bizim mücadelemizde silah, ulusal kurtuluş mücadelesinin bir aracı değildir. Bunu Türkiye halkının da bilmesi gerekir. Bizim mücadelemiz kurtuluş savaşı gibi silahlı bir mücadele değildir. Bizim mücadelemiz felsefik, zihinsel anlamda özgürlük mücadelesidir. Her zaman silah olacaktır ama bu kendi can güvenliklerini ve halkın can güvenliğini korumak içindir. Bunlar Türkiye’ye karşı güçler değil, öz savunma güçleridir. Öz savunma güçleri her yerde vardır. Bunlar halkın güvenliğini korurlar. Silahlar Kürt kimliğinin, Kürt kültürünün korunmasında, gelişmesinde bir teminattır. Bölgeye 500 bin asker yığmışlar, o halde sen silahını bırak, bırakabilir misin! Bırakırsan seni bitirirler. Onuru ve şerefi olan sonuna kadar direnir."

EVREN'İN BELLİ BİR ETKİNLİĞİ VAR

Kamuoyunda yankı uyandıran 7. Cumhurbaşkanı Kenan Evren'in sözlerine de değinen Öcalan, şu şekilde konuştu: "Sayın Kenan Evren’in geçen gün yapmış olduğu açıklamaları geç de olsa gazetede okudum. Hasan Cemal’e bahsettiği ‘katı milliyetçiliğin’ çözüm olmadığını o da görüyor. Taner de bunu dile getirmişti. Ben buna ulus devlet şovenizmi, ulus devlet faşizmi diyorum. Ben Kenan Evren’e ‘dahi’ derken askeri stratejiden anlıyor demek istedim. Sözümü bu vesileyle tashih ediyorum. Kenan Evren, basit bir kişi değildir. Devlet adamlığı tecrübesi var. Yaşı ilerlemiş olsa da dinçtir, belli bir etkinliği ve ağırlığı vardır. Bu söylediklerini askeriyenin içinde bazıları ile konuşarak mı dile getiriyor yoksa şahsi görüşleri mi onu bilemiyorum. Bu görüşlerini orduya ve ordudan emekli olmuş olanlara anlatacağını belirtiyor. Onları ne kadar ikna eder, bilemiyorum. Ben bir aralar “devletten bir ses” beklediğimi söylemiştim. Evren’in açıklaması o sestir demiyorum ama tam denk düştü. Bu konuda Leyla Zana ile görüşebileceğini söylemişti. Evren’in yanında kimler var onu bilemem. Bir takım emekli generalin olduğu söyleniliyor."

KIZIL ELMACILAR YARGILANACAK

"Türkiye’de bir milliyetçi kanat var. Bu kanatın yükselişi çok tehlikeli bir durumdur" diyen Öcalan, "Evren bu yükselişin ne tehlikeler doğuracağını görmekte. Ayrıca Evren, bahsettiği örgütlenmiş “katı milliyetçiliğin” de Türkiye sorunlarına çözüm getirmediğini görmekte. Türkiye’deki bu ulus devlet faşizmi içinde Yazıcıoğlu derin kanatı oluşturuyor. CHP ve Baykal, bu akıma balıklama atladı. MHP zaten içinde, istese de kendini bundan kurtaramaz. Ben bunlara kızıl elma ittifakı demiştim. Ağar kendini bundan biraz uzaklaştırdı. Erkan Mumcu’nun ne yaptığı ortada. Bu tehlikeli akım aslında daralmış ve tecrit olmuştur. Bunların arkasında eskisi gibi TÜSİAD, AB ve ABD desteğini alamamaktadırlar. Bu kesimler milliyetçi akımdan desteğini çekmişlerdir. Bu akım, ikinci dünya savaşından sonra Hitler faşizmi gibi AB rotasında beş-on yıl içerisinde yargılanacak. Bunu kesin biliyorum. Ama bunu görmüyorlar." diye konuştu.

TUTUKLAMALAR ÇİLLER DÖNEMİNİ AŞTI

Son günlerde medyada ve kamouyunda yaşanan Sayın tartışmasına değinen Öcalan, şu çarpıcı tespitlerde bulundu:

"Erdoğan’ın benim hakkımda Sayın deyip demediğini bilmiyorum, ama ben kendisine Sayın diyorum. Bu hükümet dönemindeki gözaltılar ve tutuklamalar Çiller dönemini dahi aştı. Şemdinli patlamasından sonra Kürtler kuşatma altına alınmak istendi. İşte 500 bin askerle yığınak yaptılar, operasyonlar tam hız devam etti. Yine mikro krediler ile Kürt halkı satın alınmak istendi. “AKP’ye gel, kredi al!” Bu yolla Kürtleri kendilerine bağlamak istiyorlar. Ben kredi almasınlar demiyorum, alsınlar. Ama onurlarına ve kimliklerine sahip çıksınlar. Uzun bir süredir bölgeye yatırım yapılmayarak Kürtler aç ve yoksul bırakılmakta. Tunceli’de en ufak bir yatırım yapılmamıştır. Özellikle Diyarbakır ve Tunceli’de AKP mikro kredilerle Kürtleri satın almak istemektedir. Kürtler için tarihte ve şimdi en rezil, rezil, rezil durum parayla satın alınmaktır. Bölgede Ermenilerin tehcirini geride bırakan göçertilme politikası söz konusudur. Bundan iki ay önce Tunceli iskan kanununu geride bırakan bir yasadan bahsediliyor. Yuh DTP’ye diyorum! Ben olsam kıyameti koparırdım. Bununla amaç bölgenin insansızlaştırılmasıdır. Ilısu barajı yapılıyor. Bu barajla 99 köy baraj suları altında kalmakta. Bu alanlar en verimli tarım alanlarıdır. Yine Kürt kültürü, tarihi açısından önemli yerleşim yerleridir. DTP bunları görmüyor mu? Bunlara karşı neden politikalar geliştirmiyor."

DTP'Yİ ALMAN ÇİZGİSİNE ÇEKMEK İSTİYORLAR

Gazetede Sertaç Bucak’ın kendisine ilişkin bir açıklamasını okuduğunu anlatan Öcalan, şöyle devam etti: "Kendisi Hak-Par başkanıdır. Benim için ‘Apo’yu derin devlet yönlendirmekte’ demektedir. Cevap hakkımı kullanıyorum; beni kimse yönlendirmiyor, yönlendiremez. Kendisi böyle diyor ama, o halde şunu da açıklasın: Yüzlerce kez kendileri görüştüler, toplantılar yaptılar. Kendisi neye güvenerek bunları söylüyor? Arkasında Alman desteği var. Bunlar Alman çizgisindedirler ve bazı AB devletlerinin de desteği vardır. DTP’yi de bu çizgiye çekmeye çalışıyorlar. DTP bu çizgiye gider mi gitmez mi bilemem, DTP bilir. Ben DTP’nin demokratik politika yapması için yeteri kadar proje ürettim."

SEÇİM KARARINI DTP VERSİN

"DTP kendi demokratik barış ve demokratik siyasetini oluşturmalıdır" diye konuşan Öcalan, "Tam bu noktada seçimlere İspanya ve İtalya gibi sol bir ittifakla girilmesi iyi olurdu, ancak 10 Aralık hareketi kötü başladı, Türkiye’de sol bir ittifakın gelişmesini engelledi. CHP’nin tutumu biliniyor, milliyetçi çizgiye kaydı. Özellikle Karayalçın’ın tutumu oluşabilecek sol ittifakın önüne engel oluşturdu. Bu durumda DTP kendi kararını kendisi verecektir. Bağımsız girebilirler seçime. Şunu öneriyorum: Sivil toplum örgütleri, sendikalar ve toplumun diğer kesimleriyle birlikte bir ittifak yapabilirler. Bu ittifakla yüzde 10 barajını geçebileceklerine inanıyorlarsa, bir parti adıyla seçime girebilirler. Aksi halde bağımsız adaylarla seçime girebilirler" şeklinde konuştu.

ULUS DEVLET AŞILIYOR

Ortadoğu'yu bu hafta da analiz eden Öcalan, Ortadoğu'ya yönelik şu önerilerde bulundu:

"Ortadoğu’ya gelince ben Kürtler için KCK sistemini öneriyorum. Komala Civaka Kurdistan adıyla bir örgütlenmeye gidilebilir. Bu örgüt kimsenin örgütü değil, tüm Kürtlerindir. İçinde KDP, YNK bulunabilir, bulunmalıdır. Böyle bir örgütlenme gerçekleşirse bu örgütlenme Kürtler adına herkesle görüşebilir, İranla, Türkiyeyle, Irakla oturabilir, görüşülebilir. Talabani de bu çerçevede herkesle görüşmeler yapabilir. Kürtler bu sistem altında bir araya gelebilmelidirler. Bütün Kürt partileri, örgütleri ve Kürdistan’da sözü geçen siyasi şahsiyetler bu sistemde bir araya gelerek hem kendi iç sorunlarına çözüm bulabilmeli hem de bir diplomasi bürosu oluşturularak belirlenecek bir Kürt ulusal politikası çerçevesinde bölge devletleri ve uluslar arası güçlerle görüşmeler yapabilmelidirler. Ben Ortadoğu’daki tüm bu sorunların çözümü olarak “civaka demokratik” formülünü ortaya atmıştım. Bu çözüm yönteminde bu kent Kürt kenti, bu kent Türk kenti, bu kent Fars kentidir denilmeksizin, mevcut sınırlara da dokunulmadan, ama bütün kültürel kimliklerin de kendini özgürce ifade ettiği bir sistem. Bunu AB kısmen yapıyor. Aslında Fransa milliyetçiliği buna direniyor. İspanya ve İngiltere bu sisteme biraz daha yakındırlar. Ulus-devleti aşmaya çalışıyorlar. Afrika ve Güney Amerika’da da ulus-devlet anlayışı aşılma yolundadır."

İRAN IRAK GİBİ OLMAMALI

İran'ın 15 İngiliz askerini rehin almasından sonra Körfez'de tansiyonun yeniden yükseldiğine vurgu yapan Öcalan, şu tespitlerde bulundu: "İngiliz askerlerin İran tarafından alıkonulmasından sonra İran’a yöneleceklerdir. İran mevcut konumuyla duramaz ya kendilerini demokratik siyaset temelinde yenileyeceklerdir ya da aşınacaklardır. İran’a ABD ve İngiltere tarafından saldırılması halinde İran çok karışacaktır. İran adeta Iraklaşacaktır ve büyük katliamlar olabilir. Fakat İran büyük bir devlettir, direnecektir. Bu nedenle İran’a tam hakim olamazlar, ama İran çok karışacaktır. Buna karşı ucu açık demokratik bir siyaset güdülmelidir. İran’daki Azeriler, Beluciler ve Kürtlerin içinde yer aldığı demokratik bir yapılanma olası saldırıları engelleyebilir. İran’da Irak benzeri etnik ve mezhepsel iç çatışmaların yaşanmaması için Kürtler orada Azeriler ve Beluciler ile ucu açık demokratik bir ilişki geliştirmelidirler. Yani İran’ın da Irak gibi olmaması için bir çaba içinde olmalıdırlar. İran daha büyük bir devlettir. Çatışmalar Irak’takinden kat be kat fazla olur."

HALKA VE AYDINLARA SAYGILAR

Öcalan, sözlerini şöyle tamamladı: "Kürdistan Bölge Hükümeti Kültür Bakanı’na, Güney halkına ve aydınlarına selam ve saygılarımı iletiyorum. İ.Wallerstein, şu an Avrupa’da. Kendisine de çok selamlarımı iletiyorum. Kendisinin Dünya Sistemleri isimli kitaplarından iki cilt okudum. Cezaevlerinden bana gelen mektuplar var. Cevap verecektim, zaman kalmadı. Tüm arkadaşlara selamlarımı iletiyorum."

..

ANF NEWS AGENCY

YAZDIR Yazdir     Yorum Ekle Yorum Ekle
(Not: Yorum sadece üyeler tarafından yazılabılınır. Yazılan yorumlar yönetim tarafından onaylanmak için beklemeye alınıyor.)


Yorumlar
Yazan: vorpal     Tarih : 2007-04-04 01:17:43     Puan :
baskana katiliyorum saygilar

Yazan: alibeyaz     Tarih : 2007-04-04 02:03:21     Puan :
baskan apo.ya katiliyorum biji serok apo

Yazan: agit_hewal     Tarih : 2007-04-04 20:07:18     Puan :
Başkanın açıklamaları önemlidir özellikle DTP ye yönelik eleştirilerine katılıyorum DTP bunu dikkate almalı. artık süre bitmek üzere ve hiç bir adım atılmıyor.dr. bahoz heval ın açıklamalarınıda işin içine kattığımızda sürecin nereye gideceğini daha iyi görebiliriz.bu nedenle başkanın dediği gibi CHP SHP vs. düzen ''solcularını'' boşverip gerçek temsiliyet çizgisine geri dönülmeli ve seçimler için iyi bir strateji hazırlanmalı.süreci iyi bir şekilde karşılayabilmek için bu önemlidir. birde artık ABD ci AB ci yaklaşımlardan uzak durulmalı bu emperyalist yapıların çözüm önerileride kulak ardı edilmelidir.çünkü halkların kardeşliği kapitalizmin ve emperyalizmin hiçbir zaman istemeyeceği birşey dir. bu onların çıkarlarına restir. bunedenle gerçekçi değillerdir. şunu da eklemek istiyorum kenan evren ABD destekli darbe yapan devrimcileri katleden karanlık ve eli kanlı bir diktatördür. yapmış olduğu açıklamalar sistemin kürtler üzerine oynadığı oyunun bir parçasıdır. dikkate almamak ama tedbirli olmak lazım duruşumuzu kaybedersek meydan evren gibi katillere kalır. bunu yapmayalım.
tüm arkadaşlara yürek ten devrimci selamlar. serkeftin

Yazan: beyani0000     Tarih : 2007-04-05 18:07:41     Puan :
BAŞKAN''N YORUMLARI GERÇEKTENDE ÇOK YERİNDE KATILMAMMAK ELDE DEĞİL . BU YORUMLARI EN ÇOK DTP ve GÜNEYDEKİ KÜRT FEDERASYONUNUN İLERİ GELENLERİ DİKKATE AKLAMALI . ÇÜNKÜ BU KADAR YYAPICI BİR LİDER BİR DAHA KÜRT HALKINA NE ZAAN GELİR BİLİNMEZ

En çok okunan haberler
· HPG: BEZELÊ ŞEHİTLERİMİZ!
· KCK: Çatışmalar şiddetlenecek
· Gerillalar Türk medyasını nasıl izliyor?
· KCK’den asker annelerine çağrı
· Kandil’de bombardıman günleri... ( 2 )
· Ceylanpınar’da “vatan sağolsun” gerilimi!..
· Türk uçakları köy camisini vurdu!
· Lice-Bingöl karayolu patlama nedeniyle trafiğe kapatıldı
· Kürt siyasetçi açlık grevinde
· Sason'da operasyon

Görüşme Notları
· 13.05.1999 Tarihli Görüşme Notu
· 12.04.1999 Tarihli Görüşme Notu
· 10.05.1999 Tarihli Görüşme Notu
· 06.04.1999 Tarihli Görüşme Notu
· KÜRTLER FİLİSTİN GİBİ DİRENİŞÇİ HALK OLUR
· Öcalan: AKP çözüme yanaşmıyor
· Öcalan: AKP yol ağzında, bir tercih yapmalı
· Öcalan: Operasyonları durdurun
· Öcalan: Türkiye daha da kaosa sürüklenecek!
· Öcalan: Operasyonlarla sorun çözülmez

© Rojaciwan.com