| |
| Eklenme Tarihi: 27.01.2008 Saat: 23:24 |
|
|
Sanat yapak elbete kutsal bir görev ve gerçekten biriki, ahlak, yetenek isteyen bilim kadar da kutsal bir iş. Sanat yapan ve bunu yüreğinde işleyerek, beyniyle şekilendirip halkla buluşturan bir insan, asla benim yaptığım sanat şöyle iyidir, şöyle muhteşemdir gibi sanatı basitleştiren söylemlerin kenarından dahi geçmez. Santa yapan taktiri halka bırakmasını bilir. Sanatı kavrayan ve sanatın deryasında bir damla olmayı arzulayarak, sanatsal yaşamda büyük emek harcayan sanatçı, toplumun ahlakına, vijdanına, inacına saygılı olmasını da bilir. Sanat eğer bir beyni kaplamış ve eğer bir vucuda huküm ediyorsa, o kişi ahlakın ezberinden geçerek, kendini adeta bir ermiş kadar hassas, duyarlı, ince ruhlu kılmıştır. Her kes bilir ve bilinmektedir ki, sanat bugun dünya jandarması güçlerce bir sanayi kolu haline sokulmuş, bütün sanat daları adeta işkal edilerek, eperyal istemler doğrultusunda yönlendirmektedir. Her bölge veya ülkede, uluslararası çıkar guruplarınca sanat politikası farklı uygulanır, ama hedef ve amac aynıdır. Gılobal dünya uydurması felsefeyle birlikte, global sanat adı altında, devşirme, özü bozulmuş, postmoder sanat yeni sürecin ve de dünya jandarması gücün dünyaya dayatığı bir geçektir. Sanat sadece kirletilmiyor, sanat idiş ediliyor, sanat kimliğinden koparılıyor, sanat toplumun başın bele olacak hale getiriliyor. “ ben böyle yaptım, kim severse” yada “benim sanat anlayışım bu” gibi cümleleri sık sık duyarız. Bu felsefenin özü şudur, “sanatı emperyal güçlerin hizmetine sunarak, düyadaki tüm ahlaksal olguları da kontrol edebilmek ve de kapital gücün doğrultusunda, isteminde, cıkarlarının uygun gördüğü bir biçimde topluma sunmaktır” burda sanat felsefesi yoktur. Burda artık sanatın insan ile olan bağı, sanatın doğayla olan içiçeliği, sanatın emekle olan kutsal kenetlenişi kalmamıştır. Sanat artık eperyalist güçlerin yeni dünya sistemi dahilindeki bir sanayi koludur. Bu gerçekliği politik bilici olan her kes bilir, ben yeni bir keşif yapmadım, bukadar ukala da değilim. Burda şunu vurgulamak istiyorum. Bizim sanatımız nerde kaldı? Bizlerin yaratmak istediği alternatif sant nekadar yer edindi? Devrimci odaklardan cıkıp, düzenin uydusu, uzatısı olan en popiler sarkıcı, oyuncu, tiyatrocu, yazar ve çizerler bu devşirmelikleriyle topluma daha büyük darbe vurmadılarmı? Hala içimizde, yanımızda, yakınımızda görünen ama bir ayağı, benliği ve istemleri düzende olan, düzenin kırıtılarını halkların özgürlüklerine tercih eden sözüm ona sanatçılar!... dunya jadarması güçlerin yapamadığı tahribatı yapmıyorlarmı? Daha da yakına gelelim, basıt gülük çıkarlar, kısa süreli politikalra için verdiğimiz kimi basit görünen ödünler, “birşey olmaz, bu geceye cıksın, şu klibi dönsün, ya çok komik oynuyor gülmekte gerek, ailesi yurtseverdir, amcasını oğlu- teyzesinin kızı şehitir” gibi cümlelerle onayladığımız ve halkada onaylatığımız, sanatı halkın başına bela eden ürünlerle, bizler de bir başka ucundan postmodern sanat anlayışına hizmet etmiyormuyuz acaba ? Sonara bu küçük ödünler büyüyüp, düzenle buluşacak kadar dış oluncada, “vay namusuz, kendini dayatıyor, kendini satıyor, uyduruklaştı” gibi cümlelerle kabahatimizi gizlemeye çalışıyoruz. Neden ? neden doğruları yapsak, başından, başlangıcından bıraksak sanatın özü, felsefesi, kuraları, istemi, duyarlılığı yeni sanatçılar yol gösterse olmaz mı? Santın ve toplumun başına bela ettiğimiz, sözümona sarkıcı, tıyatrocu, sinemacı, yazarları günahı ne kadarsa, bence üç katı da onlara bir şekilde yol açan politikayı yürütenlerindir. Büyük ödünlerden küçük kazançlar sağladığımıza çok eminim. İnsanları o hale getirmişiz ki, adeta onu sarkıcı yaparak, bir bölgeyi, bir aşireti, bir şehri kazanmayı hedeflemişiz, yapmayın yoldaşlar, yapmayı bu yanlışlar çok kısa sürede büyük hatalar olarak bize dönecek. Sanat öyle bir olgu ki, doğru kulanılmadığında ters tepen bir silah gibi seni vurur, hem de can evinden. Reberimiz, felsefemiz, inacımız, davamız, , gerilamız, halkımız çok net değilmi, peki bu küçük oyunları yapanları neden hala içimizde barındırıyoruz? Neden genç nesileri düzenin arabesk, popilist hastalıklı sanatına özendirenleri şölenlerimize, konserlerimize, görselerimize çıkarıyoruz? Bu davanın gücü şuna kadirdir, hepimiz buna şahidiz, Özgürlük mücadelesini yanlış dediğine 45 milyon Kürdün yüzde doksanı doğru der, bu kesin, ozaman sorun, kimi yerlerdeki kimi kişiliklerin gülük siyasi ilişkilenmelerindeki, doğru olmayan ve de inacımıza, davamıza, ahlakımıza göre yapımayan tarzdadır. Yeter artı sanatın basına bela olup, bu belayı halkın başına musallat eden alayısa edi bese...
|
|
Yazdır Yorum Ekle (Not: Yorum sadece üyeler tarafından yazılabılınır. Yazılan yorumlar yönetim tarafından onaylanmak için beklemeye alınıyor.) |
|
|
|
 |
Yazan: zuveric Tarih : 2008-02-01 15:52:55 Puan :      |
|
|
ellerine saglikheval yazdigin yaziyla yillardir icimdeki butun duygulari bosaltin! sanki bunlari benyoyluyormusgibi geldi bana yureyine saglik! |
|
Yazan: cheoo Tarih : 2008-02-01 22:26:10 Puan :      |
|
|
Dogru heval ama kurdun pop dinlemeye hakki yokmu? degisik tarzda muzik yapilir ve halkimizin dinlendirilir, kimisi bir tarz kimisi farkli olur tek kalip kutup dogrumu sizce??? eski kati rejimler gibi olmazmiyiz?? |
|
Yazan: cheoo Tarih : 2008-02-01 22:34:39 Puan :      |
|
|
sinirlarimalar olabilir ama KOMUNIST TARZ kisitlamalar, SANATI bitirir...ve sonucta halkimiz kaybeder....... |
|
Yazan: evindar2147 Tarih : 2008-02-03 21:50:49 Puan :      |
|
|
oncelıkle yazınızda degındıgınız konular cok dogru soylemlerınızın bır coguna katılıyorum ama bızım aslında gozardı ettıgımız cok onemlı bısey var malesef yenı jenerasyon kurt genclıgı kendı muzıgınden zıyade yıllardır bızı yok sayan bızı asımle etmeye calısan tc mevcut muzıklerını tercıh edıyorlar belkıde soylemıs oldugunuz pop muzık veya arabesk muzık tarzı onları kendı muzıklerıne yonlendırme amaclı yapılıyordur cunku her ınsanın dengbéjı yada radıkal sadece kurdıstan askını dava askını anlatan eserlerı sevmesını beklıyemeyız ıste bu noktada evet sıze katılıyorum sanatcılara buyuk bır ıs dusuyor dengeyı tutturmayı bılmelerı gerek cunku terazı oyle hassa bır noktada kı ya kazanım olur yada kaybedıs olur ayrıca sunu belırtmeden gecmek ıstemıyorum sızınle bırlıkte bır cok degerlı sanatcımızdan ozur dıleyerek affınıza sıgınarak bunları yazıyorum GUZEL YUREGINIZ BIZI HIC TERKETMESIN |
|
Yazan: cheoo Tarih : 2008-02-04 19:31:57 Puan :      |
|
Pop muzik niye tc bulusu sayiliyorki, arabesk de öyle ben kendimde arabeski sevmem ama onu seven insanlarda cikar ve dogal birsey ama demed degildir kurtler arabesk yapmiyacak yada kurtler arabesk dinlemeyecek, herkes tek KALIP OLAMAZ cunku böyle bir dusunce temelinde yanlis ki praktikte kaybeder. eski komunist ulkeleri gibi bu yasak bu böyle olacak taki bittiler hepsi ki onlar dunyanin yarisi sovyet ve devletlerdi. hicbirsey olmayan zaten dili yasak kurtlerde bu sekil kati yasaklamalar getririse cok yanlis olur
maykil jackson kurt olsaydi yanlis mi olurdu??? "Baskanin deyimiyle dusmanin kalbine inmis bir roket olurdu"
tam aksini dusunuyorum kultur devrimi olmaliydi, kurtler dansta sarkida sanatin her dalinda dunyaya sesini duyarabilirdi.....ama eski isitarak halka zorla yedirmenin ne kazanci olacak, turkiyedeki eski trt kisitlamala getirmisti ama avrupa sarki yarismasinda tc hep en sondaydi ama ne zamanki özel kanalllar cikti patlama yasandi, olabilir cok dusuk sanat yapanlar da olabilir ama tc muzigini dunyaya tanitti biz katil yasaklarla biz kendimizi dunyaya kurt muzigini nasil tanitiriz?????
özgurluk diyoruz, sanat özgur olmamalimi?? ben suna karsi degilim sorunlarimiz halkimizin yasadiklari dinlendirilsin ama herkes ayni kalip olacak diye birsey kabul edilemez!!!!!
|
|
Yazan: uzakses Tarih : 2008-02-13 09:20:52 Puan :      |
|
|
sanat insanlık varoldugundan beri vardır.ben müziğe değinmek istiyorum.heval yazdıkların tam olmasada doğrudur ama şöyle bir gerçeklikte vardırki müzğin dilini eleştiremeyiz.pop olsun cazz olsun hip-hop olsun,arabesk olsun,ne olursa olsun.kürtçe söylenen bir şarkı illa halkın siyasi mücadelesini anlatacak değil bence.müziğin temeli ritm dir,buda doğal olarak pop ve hip-hop u doğurur.bu tarzlari yapan arkadaşlar eleştirilmemelidir bence,aksine övülmelidir.bu halk çok acı çekti,bu halkın sanatçıları cok acı çekti,ancak bu halk eğlenmeyide gülmeyide bilmelidir,güldüren eğlendiren sanatcılar olmalıdır.sadece kürtler değil bütün halklar bizi bilmelidir,bununda en etkili yolu sanattır...sizden çok şey öğrendik heval,ve öğrenecezde.bu halk değerlerine sahip çıkmasını bilir,siz aydın ve mücadeleci kimliğinizle değerlerimizi kendi şahsınızda heran yaşatıyorsunuz bizde.selam saygı ve sevgiler... |
|
|
|
 |
| |
|